Trening z obciążeniem własnego ciała.

Trening z obciążeniem własnego ciała jest uważany, za najzdrowszą formę treningu. Przysiady, pompki, podciąganie na drążku plus ćwiczenia na brzuch i dolną partię kręgosłupa to wszystko czego potrzebujemy. Najważniejsze w takim treningu jest to, żebyśmy nie uszkodzili sami siebie. Napisałem, że jest to najzdrowsza forma treningu i to prawda, jeżeli jesteśmy cierpliwi. Ważne by każdy trening rozpoczynać od solidnej rozgrzewki, a same ćwiczenia dobierać w sposób odpowiadający naszej ogólnej dyspozycji. Nierozsądnym jest zacząć przygodę z treningiem własnego ciała od pompek na poręczach. Powolne zwiększanie obciążenia (np kilka miesięcy pompek pod ścianą – kilka miesięcy zwykłych pompek – następnie pompek na poręczach) zagwarantuje nam wielomiesięczny progres. W przypadku zbyt dużego obciążenia sami narażamy się na kontuzję co w dłuższej perspektywie czasu nic nam nie da, a o progresie nie ma mowy. Dbajmy o nasze zdrowie, o nasze mięśnie i stawy, a w szczególności by odpowiednio przygotować je do dużych obciążeń.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s